Glimlach bij is een plek voor verhalen, ontmoeting en verwondering rond leven en vooral dood.
Ik ben Margot.
Vanaf jonge leeftijd ben ik gefascineerd door het mysterie van het leven. We weten allemaal dat we dood gaan.
Als verpleegkundige zag ik mensen sterven. Later ontmoette ik als hospice vrijwilliger mensen in hun laatste levensfase.
Toch merk ik dat sterfelijkheid in het dagelijks leven vaak onzichtbaar blijft. En dat maakt me nieuwsgierig.
Wat gebeurt er wanneer we onze sterfelijkheid toelaten in ons leven?
Want ik geloof dat sterfelijkheid niet alleen over het einde gaat, maar ons ook iets leert over hoe we willen leven.
Die vraag onderzoek ik via verhalen, ontmoetingen en gesprekken.
'Voor mij is de dood geen einde waar we van weg moeten blijven, maar een ingang naar bewuster leven.'